reklama

Kúpte si letenku cez internet! (bug report)

Idete si kupovať letenku cez internet? Tak si nachystajte embosovanú platobnú kartu, poriadnu dávku trpezlivosti... a telefón.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Sedel som vo firme za počítačom (ako vždy... tvrdo som pracoval) a napadlo ma, že už by bolo načase rezervovať si letenku. Onedlho sa totiž bude konať veľká rodinná párty pri príležitosti zlatej svadby mojich starých rodičov. No a ja sa potrebujem dostať z Mannheimu na Slovensko.

Zabrowsil som teda na stránku jednej low cost – low fare leteckej spoločnosti, ktorá lieta do Bratislavy. Vyhľadal som si spojenie ktoré som chcel, vložil všetky potrebné dáta a klikol na posledné tlačidlo. Ním sa mala letenka zaplatiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Avšak namiesto povzbudivej správy ako všetko správne prebehlo, sa na mňa mračila červená správa o chybe v systéme:
Vyskytla sa chyba. Skúste to znova, prosím. Ak chyba pretrváva, kontaktujte leteckú spoločnosť, prosím.

Nuž tak to teda skúsim ešte raz, možno to je len krátkodobý výpadok. Bezúspešne. Rovnaká správa, tentoraz ešte doplnená nejakou vetou o registrácii. Hm... Registrácia? Všimol som si, že sa dá na stránke zaregistrovať a prihlásiť, nuž tak sa skúsim zaregistrovať.

Vyplnil som teda formulár a klikám „Registruj“. Tentokrát chyba informujúca o príliš slabom hesle. Začínam byť mierne podráždený. Ale šak ok, tak vám tam teda vymyslím také aké chcete. Podľa stránky, helso má mať aspoň jedno čislo, aspoň jedno veľké písmeno a aspoň jeden nealfanumerický znak.A ešte má byť dlhé aspoň 8 znakov. Uff. No dobre, keď chcete... Tak teda skúšam prvé heslo. Napriek tomu, že má všetky opísané vlastnosti, systému sa nepáči. A navyše polovica údajov je zmazaná a musím ich zadať znova.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po asi troch opakovaniach som toho mal naozaj plné zuby. Do šľaka tak toto fakt nemusím, ja chcem len letenku. Spomenul som si ešte, že pri vyplňaní údajov o platbe pri rezervácii letenky boli tiež nejaké polia o registrácii, ktoré som predtým ignoroval. Nuž tak som znova vyhľadal spojenie a tentoraz som vyplnil aj tie polia.

Smola, moje heslo je nevhodné. Tentoraz je požiadavka „Heslo musí obsahováť aspoň 8 alfanumerických znakov.“ Nuž moje obľúbené má apoň 8 (má ich 9 ale samé písmená). Tak skúsim ešte číslo. Nič. Tak ešte také heslo ako chceli predtým. Nezabralo. Do kelu! Ja tu letenku fakt potrebujem a zajtra môže byť už o dosť drahšia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak teda klikám pravým tlačidlom, a pozerám zdrojový kód stránky, že si omrknem, kde sa to heslo kontroluje. Očividne je to nejaký JavaScript. Áno a v ňom regulárny výraz: ^(?!.*[\.,~])(?!.*\W).{8}$
No keďže nie som v regexpoch až taký dobrý tak som kontaktoval dvoch mojich známych Wiďa a Luia aby mi s tým pomohli. Nakoniec sa Wiďo dopracoval k tomu, že heslo musí mať presne 8 znakov a iba písmená, číslice a znak „_“. A tiež, že sa to dá napísať jednoduchšie: ^\w{8}$ (Týmto zároveň pozdravujem programátorov tej skvelej rezervačnej aplikácie ;-) )

No ale nepomohlo ani to, nakoniec som musel rezerváciu urobiť telefonicky. Telefonovanie z Nemecka je dosť drahé a navyše diktujem údaje o svojej VISA karte nejakej cudzej slečne, čo mi je dosť proti srsti... Nuž, čo sa dá robiť. Slečna ma tiež vyrozumela, že majú nový systém a je v ňom problém platiť letenku v inej mene ako je vedený účet.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver by som rád nemenovanú leteckú spoločnosť poprosil, aby prv, než nasadí nový systém, ho najskôr poriadne otestovala a zistila, či je použiteľný. Naozaj nie je príjemné keď to testovanie musí robiť uživateľ.

Ondrej Seman

Ondrej Seman

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Je to ideálny muž: nefajčí, nepije... neexistuje...BTW: Vyzerá síce na 18, ale zo spoľahlivých zdrojov viem, že má viac...A je to kockáč... Zoznam autorových rubrík:  Z výletovMannheimSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu